Zed Zaidi Gunakan Ayat Macam Samseng- Nick Mikhail


Selebriti dari Singapura iaitu Nick Mikhail Razak mengaggap Zed Zaidi sebagai seorang yang tidak profesional dalam tugasnya kerana berkelakuan menyerupai seorang samseng.

Nick Mikhail menyatakan ia tidak berpuas hati dengan zara Presiden Seniman itu memberi pesan tersirat dalam satu rakaman video dikala disiarkan dalam sebuah blog hiburan mengenai isu rumah tangga Aliff Azi dan Bella Astillah yang hangat diperkatakan ahad lalu.

“Siapa yang mula dulu sekarang?  Kalau ia tak ketuk gendang , saya tak menari. Awalnya saya cuba untuk cool dan tidak mahu ambil ‘pot’ (kisah) tapi jikalau tiba satu part ia mengeluarkan kenyataan lebih kurang berbunyi: Lu buat sekali lagi , wa cari lu hingga dapat wa dapat wa bunuh ,” saya rasa itu sudah melampau.

“Itu ayat selalu digunakan samseng dan sebagai rakyat Singapura saya rasa saya bertanggungjawab untuk menengur dengan cara yang sama ," katanya.

Terdahulu , Persatuan Seniman pada Khamis lalu telah membuat laporan di Balai Polis Taman Melawati terhadap Nick Mikhail kerana didakwa menggugut dan mengeluarkan kata-kata kesat terhadap Zed Zaidi dalam rakaman video dibuatnya.

Nick Mikhail telah melibatkan diri dalam dunia lakonan semenjak 17 tahun lalu dan ia berkata , ia tidak pernah mempunyai sebarang problem dengan Seniman dan artis-artis di Malaysia melainkan Zed Zaidi sahaja.

Tambahnya lagi , selagi Zed Zaidi tidak menarik balik kenyataan yang dibuat umpama seorang gangster terhadap Aliff Aziz yang merupakan artis dari Singapura , selama itu ia tidak akan memaafkan perbuatan itu.

Nick yang pernah berlakon bersama filem Bicara Hati isyarat Datuk Rosnani Jamil sekitar tahun 2004 menyatakan ia menyerahkan kepada pihak polis Malaysia untuk menentukan sama ada ia bersalah atau tidak selepas pihak Seniman membuat laporan.

Sumber- mStar Online