Sampai Hati Ibu Bimbang Suami Tahu Wanita Sanggup Simpan Mayat Anaknya Baru Lahir Dalam Peti Sejuk


Seorang wanita di Tarakan sanggup membunuh anaknya yang gres lahir dan menyimpan bayi itu di dalam peti beku.

Tindakan wanita yang hanya dikenali sebagai SA , 24 , ini dikatakan kerana bimbang bayi yang dilahirkannya tidak akan memperoleh surat beranak.

Menurut Ketua polis Tarakan , Dearystone Michael Hence Royke Supit , SA ialah isteri keempat seorang pemilik kedai cuci kereta.


“Dia tidak mahu anaknya mengalami nasib yang sama dengan anak pertamanya , tidak mempunyai sijil kelahiran ,” ujar Dearystone.


Jelas Dearystone , pada Mei lalu , SA melahirkan bayi perempuannya itu seorang diri di bilik mandi rumahnya di Kota Tarakan di Kalimantan Utara.

“Selepas melahirkan , anaknya itu meninggal dunia. Dia membungkus bayi itu menggunakan plastik hitam dan menyimpan mayatnya di peti beku di rumahnya ,” kata Dearystone.

Ketika disoal siasat , SA mengaku memindahkan mayit bayi itu ke peti sejuk kawasan cuci kereta suaminya dua hari setelah mayit berkenaan sudah beku.


Lebih mengejutkan , bungkusan berisi mayit itu ditemui pekerja suaminya pada ahad lalu setelah tiga bulan tersimpan di peti sejuk dan bercampur dengan makanan lain.

Fakta disebalik kes.

1. Mangsa ialah merupakan bayi perempuan dan sudah mati saat suspek menyimpannya dalam peti ais.

2. Suspek mengaku panik saat melihat bayi tidak bernyawa selepas di lahirkan , dan membuat keputusan menyimpan bayi itu dalam peti ais di rumahnya.

3. Takut di ketahui suami , suspek kemudian memindahkan bayi  ke peti ais kedai cuci kereta milik suaminya.

4. Suami tak tahu suspek mengandung: Dari keterangan pihak suami ,dia tidak mengetahui bahwa isterinya itu mengandung dan melahirkan kerana isteri nampak biasa sahaja.

5. Pihak polis tidak menafikan bahwa disebalik kes berkenan suspek memiliki korelasi gelap dengan lelaki lain sampai menyorokkan kelahiran bayi tersebut.

6. Bedah siasat ke atas bayi menawarkan bayi dilahirkan bulan mei lalu , dan hal itu di akui oleh suspek sendiri

7. Bayi sudah 3 bulan di simpan dalam peti ais

- Siakapkeli.my

Sumber- Harian Metro