Gunakan Garfu Sebagai Alat Solekan Wanita Berjaya Tampilkan Hasil Solekan Menarik


Seorang wanita yang juga merupakan jurusolek berjaya menampilkan cara solek yang unik apabila ia menggunakan garfu sebagai alat bantuan.

Perkara ini telah dibuktikan oleh Siti Nurfarahain Zakaria , 29 , dimana ia bukan sahaja berjaya menampilkan cara yang unik tapi juga berjaya tampil berseri-seri dan bagus setelah menggunakan sebatang garfu sebagai alat bantuannya semasa bersolek.

Menurut Farah , ia sentiasa mahukan kelainan dalam menunjukkan tips solekan kepada wanita-wanita diluar sana yang ingin berguru teknik solekan dengannya.

Selain daripada menggunakan garfu , ia juga sebelum ini pernah menggunakan sudu , kotak tisu dan pembaris untuk bersolek dan apa yang mengejutkan , akhirnya tidak pernah menghampakan.

"Saya tak mahu orang 'cemuih' (bosan) alasannya yakni tu saya selalu fikir sesuatu yang lain untuk mengajar teknik bersolek.

"Apatah lagi jikalau buat tutorial mekap di 'Facebook live' , saya kena tarik perhatian orang untuk tengok dan tunggu hingga saya habis mekap , bukan tengok sekerat (separuh) jalan ," katanya kepada mStar Online.


Kaedah unik int berjaya menarik minat orang ramai untuk terus 'melayan' tutorial yang dilakukannya , apatah lagi ia disampaikan secara bersahaja dengan loghat pekat negeri Kedah.

"Memang ramai yang perasan , saya memang cakap pekat macam ni , berus solek jadi 'beruih'.
"Tak palah , akad depa tengok dan terhibur ," kata wanita kelahiran negeri Jelapang Padi itu

Farah mengulas lebih lanjut mengenai garfu , ia menjelaskan bahawa kegunaan garfu tersebut yakni  sebagai pembaris , penanda aras atau membuat 'bayang'.


Berbekalkan pengalaman selama tujuh tahun dalam bidang solekan , Farah berkata , sebagai jurusolek , ia akan memastikan produk yang digunakan berkualiti tinggi tetapi harganya berpatutan.

Sumber- mStar Online